3. Noturība cauri gadsimtiem

⚠️ Šis ir paplašinātais pielikums topošās izstādes klātienes saturam. 👉 Apzīmējumi

Kuršu burvība

Ādams no Brēmenes raksturo Kurzemi ¹1077. gadā: “vairākas salas ir šajā līcī..vislielāko no tām sauc Kurzeme, astoņu dienu ceļojuma attālumā. Ļaudis — ļoti nežēlīgi: visas citas ciltis vairās, jo tie pārāk nodevušies elkdievībai. Tur ļoti daudz zelta un vislabākie zirgi. Visas mājas pilnas ar viņu zīlniecības un burvības priekšmetiem. No visas pasaules ļaudis dodas prasīt pēc viņu dievu pareģojumiem, sevišķi no Spānijas un Grieķijas.”

📖 Adamus Bremensis. "de ſitu Daniæ & reliquarum quæ trans Daniam ſunt Regionum" no Historia Gotthorum, Vandalorum, & Langobardorum (¹1655)

Tēvu tēvu laipas mestas

Dievturu daudzinājumos neiztrūkstoša ir otrā senākā notīs pierakstītā latviešu tautasdziesma, ko sava darba pielikumā publicējis Augusts Vilhelms Hupels. Ar šo dziesmu dievturi godina senču paaudzes.

📖 August Wilhelm Hupel. Topographische Nachrichten von Lief- und Ehstland. Dritter und letzter Band (¹1782) 📻 Latviskais Dieva padoms

Klātienē: Zvidzes kaula plāksnīte, Pūrciema dieviņš, Ģipkas tēla galva, Zvejnieku kapulauka galvaskauss ar dzintara ripām, Salenieku vairoggalvas sakta, Grobiņas stopsakta, Dinaburgas raga cirvis